Hogyan tűzz ki motivációs célokat?

Egyesek szerint a célkitűzés valamilyen újdivatú hóbort, amivel lehet hülyíteni az embereket. Nos, ha olyan célokat tűzöl ki, ami nem motivál Téged, akkor azt nem célnak, hanem álomnak hívjuk.

A motiváció a motorja annak, hogy sikerüljön elérned a céljaid.

Motiváció nélkül nincsenek reális célok.
A motiváció a motorja annak, hogy sikerüljön elérni a céljaid.

El sem tudom képzelni, hogy valaki nap mint nap céltalanul kel fel reggel az ágyból. Sőt, reggel a célok megerősítése segít abban, hogy tevékenyen teljesen az egész napod. Erről olvass itt bővebben:

https://megvaltozom.hu/mitol-leszel-sikeres-es-boldog-ember/

Hamarosan év vége van, jön az új év, vele együtt a ténylegesen vagy gondolatban megtett fogadalmak, amelyek szerint életed valamely területén változtatást szeretnél elérni.

Az újévi fogadalmak átlagosan két hét alatt kipukkanak, mint egy rossz lufi.

Motiválatlan célok csak üres lufik.
Motiváció nélkül a célok elérése kipukkan, mint egy lufi.

Ennek az az oka, hogy nincs meg a kellően erős motivációd. Persze, értem én, hogy le akarsz szokni a cigiről, meg jó lenne beachbody nyárra, meg végre otthagyod a munkahelyed/a lakásod/párod, de aztán nincs hozzá elég erőd és kitartásod.

Nem, nem Veled van a baj. Néhány nagyon elszánt és céltudatos embertől eltekintve, ezt teljesen normális.

A célod meghatározásával van a baj.

Túl általános, túl messzinek tűnő….nem motivál Téged abban, hogy nap, mint nap tegyél egy lépést az érdekben.

Gondolom, eddigi életed során is határoztál meg célokat. Gondolkozz el azon, hogy miért sikerült vagy nem sikerült elérni. Milyen tulajdonságaid, erőforrásaid, képességeid voltak segítségedre ebben vagy épp hátráltattak?

Itt hadd meséljek egy nagyon célrartörő emberről. Bizonyára hallottál róla. Az Arnold Schwarzenegger sztori:

A szegény osztrák családban született Arnold sosem gondolta volna, hogy egyszer ő lesz California kormányzója. De azt igen, hogy egy híres testépítő lesz belőle.


Az emberek többségének életéből hiányoznak az erőteljes víziókkal megtámogatott karrier, -és életcélok. “Nálam a sikeres karriertervezés első pontja, hogy mindig legyen pontos cél és vízió! Ezek nélkül az élet kilátástalan taposómalommá válik. Én viszont annak köszönhetem az eredményeimet, hogy nekem mindkettő megvolt. Fiatal koromban eldöntöttem, hogy a legjobb akarok lenni a testépítésben.


Ezért nem sajnálta a napi kemény munkát, és nem sajnálta a falát sem, amikor telepakolta a világ legjobb testépítőinek képeivel, hogy minden nap emlékezzen arra mit akar elérni. És ezt el is képzelte a valóságban. És a történet ismert: ő lett Mr. Universe….

Hogyan tűzz ki Te is motiváló célokat?

Motivációs cél nélkül nem megy.
Tűzz ki motiváló célokat!

Az ember sokkal jobban szereti, ha valami elérhető után vadászik, ami eredményt is hoz hamarosan. Ez ad erőt az újabb etap kitűzéséhez. Nem teríthetsz le 100 vadat egyetlen 1 órás vadászat során, nem igaz?

√Mit akarsz? Először is írd össze miket szeretnél elérni az életben. Ezek az álmaid, a vágyaid. Ezt most tedd el  egy hétre.


“Amikor az ember leírja a céljait, a célok egyszeriben kikristályosodnak, és megfoghatókká válnak. Létrehozol valamit, amit bármikor a kezedbe foghatsz és olvasgathatsz. Ha nem írod le céljaidat, akkor a célok csupán kívánságként, vágyálomként élnek benned. Nincs bennük energia.” (Brian Tracy)


√Ebben az egy hétben rakj rendet a környezetedben. Szanálj, dobáld ki a porfogókat (csak a fontos emlékeket dobozold). A rég nem hordott ruhákat adományozd el. Ez a lelkednek és a szekrényednek is jót tesz.

Miért csináljuk? Ha rend van a környezetedben, könnyebb lesz rendet tenni az elmédben is.

√Nem, nem minden álom megvalósítható. Vedd elő a listádat! Egy hét után melyek azok a vágyak, amik még mindig igazán fontosnak tűnnek?

√Azok a motivációs célok megvalósíthatóak, amelyek beilleszthetőek az ún. SMART modellbe.

S – specifikus, azaz konkrét

M – measurable, azaz mérhető

A – achievable, azaz elérhető

R – relevant, azaz releváns

T – time-boxed, azaz időhöz kötött

Vegyük elő a legkedveltebb női célt: le kéne fogyni.

Na, ez így semmi. De ha a Smart szerint tervezzük:

Le kellene fogynom 10 kilót (konkrét és mérhető) március 15-ig (időhöz kötött). Ha életmódot váltok, tornázom, fogadok egy személyi edzőt/dietetikust, akkor menni fog. (releváns). Elérhető? Igen. Ha dolgozol érte, akkor lemennek a kilók a tervezett időpontra.

Vissza a listádhoz:

√Válassz ki egyet. Ez lesz a naaagy, távlati cél, amire vadászol.

A távlati célt apránként, lépésről-lépésre kell megközelíteni.

√Tehát írd össze azokat a lépéseket, amik közelebb visznek.

√Nagyon fontos tényező az idő. Ha nincs meg, hogy mit mikorra szeretnél elérni, csak legyintesz. Azt hiszed, hogy van időd, a végén meg csalódsz vagy kapkodsz.

√Fárasztó mindig az agyadban elől tartani a cél, ezért -ha már leírtad- olvasd is el minden nap. Vagy még jobb, ha képileg is magad elé vetíted. Készíthetsz egy montázst, mit szeretnél a jövőben. Ez a vizualizáció. amit Scwarzi is alkalmazott.

A motivációs tábla lehet egy kollázs vagy montázs i.
A motivációs tábla minden nap emlékeztet mit akarsz elérni.

√A coachingban sokszor képzeletben oda repítjük az ügyfelet, amikor már elérte a célját. Ezt egész részletesen el kell képzelni. Milyen érzés? Hogy érzed magad? Kik vannak körülötted? Milyen színek, zajok, ízek, illatok?

Ha szeretnéd, hogy támogassalak és motiváljalak céljaid elérésében, jelentkezz a célorientációs tréningemre:

https://megvaltozom.hu/szolgaltatasok/celorientacios-trening/

Iratkozz fel a hírlevelemre és lásd másképp a világot!

Iratkozz fel és hasznos és motiváló tartalmakat olvashatsz.

A feliratkozásommal elfogadom, hogy kezeld az adataimat. Az adatkezelési tájékoztatót elolvastam és elfogadom.

Ha tetszett, kövess a Facebookon!
error

Leave a Reply

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük